среда, 29 апреля 2020 г.


30 квітня 2020 р.
5 клас
Українська література
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості

Ø Перегляньте відеоролик


Коментар учителя:
Один з відомих філософів сказав: „Талант — це іскра Божа, якою людина спалює себе, освітлюючи цією власною пожежею шлях іншим”. І що більший цей талант, то більш несхожою на інших є обдарована людина. Тут доречно ще раз нагадати слова Гр. Тютюнника про те, що „немає загадки таланту. Є вічна загадка Любові”.
Таким ми бачимо героя оповідання Григора Тютюнника „Дивак”, хлопчика Олеся. Його жага пізнати світ природи, вміння фантазувати захоплюють кожного з нас, читачів, адже з кожного прочитаного твору беремо певний досвід і для себе.
 Олесь — людина з надзвичайно розвиненою уявою. Його спостережливість допомагає бачити величезну кількість речей, які оточують у світі природи. Фантазії Олеся такі багаті та емоційні, що переплітаються з реальністю, і часом настільки захоплюють хлопця, що він забуває про навколишній світ і починає мріяти наяву.
Ключовим словом до розуміння того, як Олесь ставиться до навколишнього світу, до природи, є слово „любов”, адже він справді „любить” зиму в усіх її проявах. І не тільки зиму, а все, що з нею пов'язане. Співчутливість, почуття справедливості, доброта й щиросердність — саме ці риси надзвичайно розвинені в характері Олеся. Але це не результат виховання чи спілкування з людьми (Олесь — дуже замкнений, нетовариський хлопець). Очевидним є той факт, що хлопець тягнеться до природи, захоплюється й насолоджується нею. Ним керує почуття краси й гармонійності природи. А гармонійність і означає рівновагу, спокій, доброту, справедливість. Будь-яке насилля, несправедливість порушують цю гармонійність в очах Олеся і завдають йому душевного болю.
  Зверніть увагу   на те, що характер Олеся розкривається значною мірою через сприйняття ним світу природи (пейзажі в оповіданні подано очима дитини) та в розмові з іншими персонажами (мовна характеристика героя). Олесь уособлює вдачу самого автора оповідання.
  Складання плану характеристики Олеся.
Цитатний (орієнтовний) план характеристики Олеся
1. „Малий, головою ледь до клямки дістає”.
2. „Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ”.
3. „Смирно стоїть біля порога...”.
4. „Олесь любить зиму...”
5. „Відмінник”.
6. „Дивак”.
7. „Невстріливий..., дивний єси”.
8. „Неглемедза”.
Словникова робота. Робота із тлумачним словником.
Неглемедза — ні те ні се; ніякий, ні риба ні м'ясо. 
Невстріливий — дивакуватий.
  Дайте відповіді на питання
1. То яким перед нами постає образ Олеся?
 2. Що в його образі вам подобається?
3. Як би ви вчинили на місці Олеся?
4. Чому саме так? Обґрунтуйте свою думку.
 5. Як у вашій поведінці проявляється повага до іншої людини?
6. Чи існує взаємодопомога у вашому класі?
       
  Виконати завдання 11-12 , стор.222.
  Характеризувати головного персонажа оповідання   
  Гр. Тютюнника „Дивак” (за складеним планом).

Комментариев нет:

Отправить комментарий